september 14, 2007

Nuskin kraftsamlar för tillväxt

Nuskin, ett av de stora network marketing-företagen, kraftsamlar nu med ett stort konvent i Salt Lake City. Vart annat år håller företaget konvent och i år väntas 10.000 personer från över 40 länder komma. Företaget satsar nu för fullt efter att år 2006 blev något sämre än väntat.

Nu Skin kommer att presentera nya produkter och en helt ny marknadsföringskampanj. Till skillnad från många andra network marketing konvent som pågår en halvdag så satsar Nu Skin stort och håller ett tre dagar långt konvent. Det bjuds även på underhållning och den legendariska komikern Bill Cosby kommer bland annat att uppträda.

Över hälften av deltagarna på konventet förväntas komma från Asien. Imponerande nog har Nu Skin nära 80 % av sin försäljning i Asien. Nu Skin var det andra internationella företaget att få klartecken för en direkförsäljningslicens i Kina och inom kort förväntas man få ett slutgiltigt klartecken. Under tiden har företaget byggt upp butiksförsäljning där man har över 5000 anställda. En bra bas att stå på inför network marketing modellen kan lanseras.

Nuskin grundades 1984 och sålde under 2006 för över 1 miljard dollar. 15 % av intäkterna kommer från USA, 7-8 % från Europa och resten från Asien.

Inga kommentarer: